Vzdelávanie a školstvo maďarskej menšiny na Slovensku po druhej svetovej vojne
Education and educational system of the Hungarian minority in Slovakia after World War II
ISSN: 1335-3608
Abstrakt (sk)
Maďarský jazyk a literatúra v systéme výchovno-vzdelávacieho pôsobenia zaujíma významné miesto, je predpokladom úspešného osvojenia si poznatkov vo všetkých ďalších učebných predmetoch. Cieľom a úlohou vyučovania maďarského jazyka a literatúry na stredných školách je, v nadväznosti na poznatky a zručnosti získané v základnej škole a na úrovni primeranej veku. Všeobecne možno konštatovať, že sa na hodinách maďarského jazyka a literatúry postupuje podľa novej koncepcie a platných učebných osnov, v duchu modernizácie vyučovania. Učitelia sa snažia žiakov aktivizovať a tvorivo pracujú s väčším, či menším úspechom.
Abstract
Hungarian language and literature in the system of educational activity occupies an important place, a prerequisite for the successful assimilation of knowledge in all other school subjects. The aim and task of teaching Hungarian language and literature in secondary schools is, in relation to the knowledge and skills acquired in primary school and at the appropriate age. Generally speaking, that the lessons of the Hungarian language and literature follows the new concept and existing curricula, teaching in the spirit of modernization. Teachers are trying to mobilize students and creative work with more or less success.
Keywords
Hungarian language. Hungarian literature. Hungarian minority in Slovakia.
Bibliografické informácie (sk)
TANKÓ, Ladislav. Vzdelávanie a školstvo maďarskej menšiny na Slovensku po druhej svetovej vojne. Človek a spoločnosť, 2000, roč. 3, č. 1.
Bibliographic information
TANKÓ, Ladislav. Education and educational system of the Hungarian minority in Slovakia after World War II. Individual and Society, 2000, Vol. 3, No. 1.